Facebook își încurajează angajații să treacă de la iPhone și iPad la smartphone-uri și tablete Android, pentru a afla din proprie experiență cum pot îmbunătăți aplicațiile companiei pentru cea mai răspândită platformă mobilă din lume, potrivit Forbes.
Decizia celei mai mari rețele de socializare subliniază una dintre principalele obstacole pentru sistemul de operare dezvoltat de Google. Majoritatea executivilor din Silicon Valley sunt utilizatori iOS, platforma Apple având în consecință prioritate la dezvoltarea de aplicații noi, inovatoare, sau la rezolvarea unor probleme existente.
Spre exemplu, cunoscuta aplicație foto Instagram a fost disponibilă exclusiv utilizatorilor Apple timp de aproximativ doi ani, fiind lansată și pentru Android abia în luna aprilie a acestui an.
Android și iOS își împart 85% din piața smartphone-urilor la nivel mondial, potrivit datelor companiilor de cercetare.
În trimestrul al treilea al acestui an, dispozitivele Android au înregistrat vânzări de 104,8 milioane de unități, reprezentând 68,1% din piață, față de 46,9% în perioada corespunzătoare a anului trecut. Totodată, iPhone-ul s-a vândut în 26 milioane de exemplare, cu o cotă de 16,9%, cu puțin timp înainte de lansarea iPhone 5, care potrivit analiștilor va susține vânzările Apple în trimestrul al patrulea.